Att skapa en långsiktig relation

19 maj 2020 Lily Hansen

När du är marknadsansvarig eller kundansvarig på ett B2B företag så vill du gärna besitta resurser som gör ditt jobb roligt, enkelt och smidigt att utföra. Troligtvis har du redan startat en kundklubb för dina leverantörer och kunder och jobbar med olika typer av incitament. När dina säljare träffar nya kunder så är det ett riktigt ess att dra ur skjortärmen om du har en fantastisk kundklubb med bra erbjudanden, lojalitetsprogram och mängder av bra rabatter. Troligtvis bygger er kundklubb sin lojalitet med hjälp av poängsystem och för det behöver du så klart en mjukvara som underlättar din administration och utveckling. 

 

När det flödar

Har du en stor mängd kunder som sitter på olika typer av avtal och därmed erbjuds olika typer av rabatter och poängnivåer? Då är det fantastiskt att kunna förlägga din kundklubb företag till ett beprövat och mångsidigt system. När kunder beställer era varor och tjänster tjänar de givetvis poäng i detta system. Det ska löna sig att vara lojal och ju längre perioder de binder upp sig på, ju fler produkter de köper, desto fler poäng belönas de med i er kundklubb. För poängen kan de sedan ta ut belöningar alternativt erhålla rabatter på de beställningar som görs. 

 

 

Ett komplett system

När samtliga kunder och hela belöningssystemet ligger i samma system kan du enkelt räkna ut vilka produkter, erbjudanden och kampanjer som ger bäst lönsamhet och hela tiden optimera er försäljning. Hjälp dina säljare genom att placera riktigt attraktiva erbjudanden i er kundklubb, erbjudanden som du vet lönar sig för ditt bolag. Låt systemet ranka dem åt dig utifrån effektivitet och pris-kalkyler. Låt era kunder känna sig VIP-behandlade så de inte vill beställa någon annanstans än hos er. Du kommer aldrig att ångra att du startat en kundklubb som bygger på ett tryggt system i botten och på kundernas lojalitet.

Fler nyheter